Le développeur StapleButter nous revient avec une nouvelle version de son célèbre émulateur. Le développeur français a conçu le premier émulateur Super Nintendo fonctionnant sur Ninjhax lors de sa sortie, et il fait très bien les choses : il est fluide, rapide et parfaitement fonctionnel tant au niveau graphique que sonore, rien ne peut lui être reproché.
Avec l'arrivée de Ninjhax 2.5, de nombreuses fonctionnalités comme Hans ont été introduite et les changements de code opérés par Smealum demande quelques ajustements aux niveau du code des homebrews. BlargSnes n'échappe pas à la règle et StapleButter nous offre cette version v1.3b pour supporter ces nouvelles fonctionnalités, au passage il apporte quelques hotfixs sans en donner le détail.
Changelog
Version 1.3b
• Hotfix release, compatible with latest 3DS hacks
Version 1.3
• Usage of geometry shaders and other speedups to rendering
• Hardware renderer: offset-per-tile, hi-res modes, and more fixes by DiscostewSM
• Much better sound quality, support for noise, echo and pitch modulation (thanks DiscostewSM again)
• Two added scaling modes: 4:3 and cropped 4:3
• Better open-bus emulation, and ability to execute code in open-bus regions (fixes Home Alone)
• Overall more accurate timings, IRQ fixes, etc
• ROM selector is no longer locked to the /snes folder
• the usual forgotten novelties, surprise
Version 1.2
• Brand new hardware-accelerated renderer
• Sound via CSND (not available to Gateway or Ninjhax on New 3DS)
• Scaling support
• Exit button (mainly for use with the Homebrew Launcher)
• Emulation fixes (namely, huge 'next EXP' in Earthbound is fixed)
• Support for the 256x239 mode
• Proper PAL support (actually uses PAL timings)
• Tries to prevent GPU freezes
• Synchronous SPC700 (fixes issues but also causes a little slowdown)
• As usual, more crap I forgot about. Hah.
Version 1.1
• No more garbled/blank screens or freezes when pressing Home or closing/reopening the 3DS or playing with the 3D slider
• Ability to run a new game without restarting blargSnes
• Screenshot function
• Support for external borders
• Support for backgrounds with 16x16 tiles. Super Bomberman games are finally playable.
• Brightness, color math (blending) and windows added. Many games look nicer this way.
• Several PPU speedups
• Speedhacking disabled (it was error-prone, not that efficient, and broke HDMA)
• Replaced forced 1/2 frameskip with automatic frameskipper (isn't perfect, though)
• More stable display (although tearing still occurs when frameskipping), VSync
• More things I forgot about. Surprise!
Version 1.0
Initial release. Dirty.
Téléchargement : BlargNes v1.3b (159 KB)
SHA256: 436A4CDAF707384537B5A031AA914DB6B88FA84D1FB7D031C9AFA1F2188E3678