ISOs PSP sur PS3 sans dongle cobra
Posté 15 avril 2013 - 00:54
#181
Posté 15 avril 2013 - 13:46
#182
peut etre quill faut pas les compresser non ou peut etre les parametres avec le cfw de la ps3?????? perso j me pose des question???? le parametre sfo du logicile propose bien des option come la version de la ps3 et autre chose c pte la le probleme non!!!!!!hmmmmm...............
Abolument pas... le PARAM.SFO n a rien à voir ça c' est sur...
Compresser ou pas ça change rien si le jeu fonctionnent pas ça sera pareil compresser ou non...
Le CFW n' a rien à voir non plus avec les écran noirs etc...
Posté 15 avril 2013 - 14:24
#183
????????? ALOR QUOI????peut etre quill faut pas les compresser non ou peut etre les parametres avec le cfw de la ps3?????? perso j me pose des question???? le parametre sfo du logicile propose bien des option come la version de la ps3 et autre chose c pte la le probleme non!!!!!!hmmmmm...............
Abolument pas... le PARAM.SFO n a rien à voir ça c' est sur...
Compresser ou pas ça change rien si le jeu fonctionnent pas ça sera pareil compresser ou non...
Le CFW n' a rien à voir non plus avec les écran noirs etc...
Posté 15 avril 2013 - 14:47
#184
Posté 15 avril 2013 - 14:51
#185
Bonne nouvelle les amis, enfin Final Fantasy Type-0 fonctionnel sur PS3 (PKG PSP) après la nouvelle découverte de kingboxnt et Celebratesparta:
Game title: Final Fantasy Type-0
Game ID: NPJH50443,NPJH50444
Region: JAPAN
Status: Working
CEX/DEX: CEX
CFW version: 4.21.2 Rebug
ISO/Eboot size: 3.2G (2 UMD)
Save/load status: working
PS3 model: slim
Further details:
First decrypt psp eboot.bin with psp eboot decrypted tools.(DNRiper)
Second replace the origin boot.bin with this decrypted eboot changed name "boot.bin" in ISO.This "boot.bin" is a real elf file.
Third sigh the decrypted psp eboot.bin with SIGN_EBOOT.bat to replace the origin eboot.bin in ISO.this sighed eboot.bin is a key file.
Fouth use a 0KB OPNSSMP.BIN to replace origin OPNSSMP.BIN in ISO.
Finally this FIXED ISO can be converted to EBOOT.PBP and run MINIS.
I have confirmed that most psp games(70-80%) can be minis on PS3 if you realy understand how to run Final Fantasy Type-0 Minis with this method
source : bbs.duowan.com
source : ps3hax.net
source video :
mini tuto tésté par moi même :
1. extract EBOOT.BIN from the game ISO
2. use eboot_decrypt.exe to make BOOT.BIN from EBOOT.BIN
3. rename BOOT.BIN to EBOOT.BIN
4. use SIGN_EBOOT.bat to sign EBOOT.BIN
5. put it back to the game ISO
6. convert the game to PS Mini
I have confirmed FF3,Final Fantasy Type-0,Knights in the Nightmare, and more PSP games can run MINIS now with this method before these games cannot run
Lien PKG pour Final Fantasy Type-0 :
Final Fantasy Type-0_CN-DISK1
Final Fantasy Type-0_CN-DISK2
This is japan version with chinese language patch
Bon jeu pour tous :cool:
There is nothing either good or bad, but thinking makes it so
Posté 15 avril 2013 - 15:14
#186
Posté 15 avril 2013 - 15:42
#187
Posté 15 avril 2013 - 15:56
#188
Bonjour tous le mondeBonne nouvelle les amis, enfin Final Fantasy Type-0 fonctionnel sur PS3 (PKG PSP) après la nouvelle découverte de kingboxnt et Celebratesparta:Game title: Final Fantasy Type-0Game ID: NPJH50443,NPJH50444Region: JAPANStatus: WorkingCEX/DEX: CEXCFW version: 4.21.2 RebugISO/Eboot size: 3.2G (2 UMD)Save/load status: workingPS3 model: slimFurther details:First decrypt psp eboot.bin with psp eboot decrypted tools.(DNRiper)Second replace the origin boot.bin with this decrypted eboot changed name "boot.bin" in ISO.This "boot.bin" is a real elf file.Third sigh the decrypted psp eboot.bin with SIGN_EBOOT.bat to replace the origin eboot.bin in ISO.this sighed eboot.bin is a key file.Fouth use a 0KB OPNSSMP.BIN to replace origin OPNSSMP.BIN in ISO.Finally this FIXED ISO can be converted to EBOOT.PBP and run MINIS.I have confirmed that most psp games(70-80%) can be minis on PS3 if you realy understand how to run Final Fantasy Type-0 Minis with this methodsource : bbs.duowan.comsource : ps3hax.netsource video : mini tuto tésté par moi même :1. extract EBOOT.BIN from the game ISO2. use eboot_decrypt.exe to make BOOT.BIN from EBOOT.BIN3. rename BOOT.BIN to EBOOT.BIN4. use SIGN_EBOOT.bat to sign EBOOT.BIN5. put it back to the game ISO6. convert the game to PS Mini I have confirmed FF3,Final Fantasy Type-0,Knights in the Nightmare, and more PSP games can run MINIS now with this method before these games cannot run :)Lien PKG pour Final Fantasy Type-0 :Final Fantasy Type-0_CN-DISK1Final Fantasy Type-0_CN-DISK2This is japan version with chinese language patchBon jeu pour tous :cool:
JE pige pas?????? tu peux mexplique mieu etape par etape parsque la ta dit
1. extract EBOOT.BIN from the game ISO
2. use eboot_decrypt.exe to make BOOT.BIN from EBOOT.BIN
3. rename BOOT.BIN to EBOOT.BIN
4. use SIGN_EBOOT.bat to sign EBOOT.BIN
5. put it back to the game ISO
6. convert the game to PS Mini
,?????????? f un tuto precie plzzzz
Posté 15 avril 2013 - 23:12
#190
Intéressant je test ça tout de suite
EDIT:
Je confirme ça fonctionne...
Saint Seiya Omega JAP est OK avec cette new méthode :
yo man fait nous un tuto un peux claire j'ai pas bien comprie la
1. extract EBOOT.BIN from the game ISO
2. use eboot_decrypt.exe to make BOOT.BIN from EBOOT.BIN
3. rename BOOT.BIN to EBOOT.BIN
4. use SIGN_EBOOT.bat to sign EBOOT.BIN
5. put it back to the game ISO
6. convert the game to PS Mini
euhhh je l'suis pas bien????
dans quelle partie de l'iso se trouve ce eboot preciser????
desoler pour pour le mal comprie m preciser le tuto
Posté 15 avril 2013 - 23:42
#191
Cela se trouve dans le dossier PSP_GAME > SYSDIR > et dedans tu as normalement un dossier UPDATE et 2 fichier qui sont EBOOT.BIN et BOOT.BIN voila avec UMDGEN tu les voies
Modifié par Kaena, 15 avril 2013 - 23:43.
Posté 16 avril 2013 - 01:51
#192
ahhhh ok merci pour l'aide mec
Posté 16 avril 2013 - 02:26
#193
Posté 16 avril 2013 - 07:29
#194
for moh72033 here's my tutorial for people who still can't do it.
(using FF3 for the example)
1. extract EBOOT.BIN from FF3 ISO, using WQSG_UMD
2. put EBOOT.BIN in the same folder as eboot_decrypt.exe (from DNRiper) then run eboot_decrypt.exe, you'll get a BOOT.BIN file.
3. delete EBOOT.BIN (to avoid confusion)
4. rename BOOT.BIN to EBOOT.BIN
5. run SIGN_EBOOT.bat (from PSP2PS3 1.7.3a), you'll get a signed EBOOT.BIN
6. extract OPNSSMP.BIN from FF3 ISO, open it in hex editor, delete everything and save it as a 0 byte file. (you can keep this file and use it with the other games)
7. put the signed EBOOT.BIN and the 0 byte OPNSSMP.BIN in WQSG_UMD (with FF3 ISO opened) then close the app.
8. convert the fixed ISO to PS Minis
There is nothing either good or bad, but thinking makes it so
Posté 16 avril 2013 - 07:33
#195
http://www.sendspace.com/file/8ghpe4
Changes in v1.7.4 "mod by aldostools"
-Added resign method suggested by @Celebratesparta . Thanks to @Romangelo for the more clear tutorial.
-CSO2ISO now calls SIGN_EBOOT.bat instead of 1b. ISO2EBOOT.bat
-SIGN_EBOOT.bat now extract EBOOT.BIN from NP.ISO, decrypt EBOOT.BIN, resigns EBOOT.BIN and add EBOOT.BIN, BOOT.BIN and blank OPNSSMP.BIN back to ISO
-Added: WQSG_UMD_R31.exe, eboot_decrypt.exe to tools folder
-Removed save_tmp/open_tmp/load_tmp from root folder of template
-Extended wait time on MakeEDATs.exe
With the new process I could even resign games patched with Prometheus
Some games that previously didn't work for me, that now work are:
- Vanguard 1
- Hot Shots Shorties Blue Pack / Green Pack
I haven't tested more... but it seems the compatibility is really improved
There is nothing either good or bad, but thinking makes it so
Posté 16 avril 2013 - 08:37
#196
Désolé mais je ne suis point un mec ^^
Posté 16 avril 2013 - 12:41
#197
Alors Assassin creed bloodlines se lance avec la nouvelle méthode mais bloque après avoir les réglalges pour les saves...
Posté 17 avril 2013 - 17:16
#198
Posté 18 avril 2013 - 10:42
#199
For GUI lovers / black box (DOS window) haters, here is a new version of 1.7.4a with a quick GUI (ps3_minis.exe)
http://www.sendspace.com/file/t433dv
- The GUI supports drag & drop, CLI and browse dialog
- File types supported: pbp, pkg, cso and iso
- A nice progress bar is displayed while the file is being processed.
The GUI is an initial release and issues are expected
There is nothing either good or bad, but thinking makes it so
Posté 19 avril 2013 - 02:18
#200
1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet
0 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s)
-
Google (1)