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xeBuild GUI 2.086 : support de Dash Launch 3.04


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52 réponses à ce sujet

Posté 08 novembre 2012 - 09:27

#21
Télémaque

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Ok Thanks,
But if I understand XeBuild is not yet ready for the Corona V2.
pity ...


It xeBuild GUI 2.0 don't support Corona v2 that's right, however you can (with advanced mode) disable the failsafe and edit the commandline adding 4g after selecting corona, then it'll build :) also, the ecc's will build aswell, altought they have spare data after which you need to strip away (remove 0x10 bytes for every 0x200, meaning you read 0x210 bytes and write 0x200 to new file)

Merci Swizzy ;)
Le peu que je sais, c'est à mon ignorance que je le dois...
Pour le reste: Flash tous lecteurs 360, Réparation RROD, Installation JTAG/RHG, Déban JTAG/RGH.
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Posté 08 novembre 2012 - 09:52

#22
blackdeath1510

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merci pour la mise a jour
bonne journée à tous
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Posté 08 novembre 2012 - 10:13

#23
tourasyl_86

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Heuuuu, je crois que j'ai besoin d'aide là. Ma console continue de freezer sur le logo MS avec le nouveau kernel.
Je crois que je vais revenir au kernel précédent le temps de trouver une solution avec ce nouveau kernel.

Info pour la MAJ 16197 : certaines console ne voulaient pas booter (freez sur le logo), il fallait simplement régénérer un fichier « launch.ini ».
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Posté 08 novembre 2012 - 10:16

#24
tourasyl_86

tourasyl_86

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Bonjour,
Petite question sur le champs "Kernel Version".
Faut'il choisir la version actuelle de son Kernel ou la version qui sera appliquée par la suite avec une clé USB ?
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Posté 08 novembre 2012 - 11:41

#25
flash.consoles33

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merci pour la mise à jour

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Posté 08 novembre 2012 - 11:59

#26
cashmoney

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Heuuuu, I think I need help here. Console continued my freezer on the MS logo with the new kernel.
I think I'll go back to the previous kernel time to find a solution with the new kernel.


Try using advanced options and setting xeBuild NOT to remap anything (and badblock EDC) this might help, of course you'll Have to manually remap it tho ...:)


Swizzy Hey, so I check and disable disable remaping EDCremaping? is it right?
remaping I disabled all things in advanced mode, checked "Use Custom Settings xeBuild" but I always freeze.
: (


ok, send me the verbose log (files \ output.bin.log) your dump and the log crated by xeBuild GUI and I'll look into it
:)


Great, Here (http://dl.free.fr/g2hBjtKj2) is the archive which contains my hacked nand.bin and rebuild verbose log. I removed my cpu key, serial id and so one.
Password : Swizzy

Thanks a lot
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Posté 08 novembre 2012 - 12:01

#27
cashmoney

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Heuuuu, je crois que j'ai besoin d'aide là. Ma console continue de freezer sur le logo MS avec le nouveau kernel.
Je crois que je vais revenir au kernel précédent le temps de trouver une solution avec ce nouveau kernel.

Info pour la MAJ 16197 : certaines console ne voulaient pas booter (freez sur le logo), il fallait simplement régénérer un fichier « launch.ini ». (source : http://tuto4you.fr/i...buildgui-16197/)


Bonjour,

J'ai bien mon launch.ini et mon FSD 3 sur ma clé USB mais rien n'y fait. Tu as des soucis de freeze et ce tuto a reglé ton problème? Je suis aller vite et les manips décrites sont celles que je fais tout le temps pour fait la MAJ de mon kernel. Il doit avoir un hic avec ce nouveau kernel et je pense que Swizzy va y jeter un coup d'oeil. J'ai une jasper 16mb

Modifié par cashmoney, 08 novembre 2012 - 12:12.

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Posté 08 novembre 2012 - 12:45

#28
great.saiyaman

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Posté 08 novembre 2012 - 14:43

#29
Guest_Swizzy_*

Guest_Swizzy_*
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Heuuuu, I think I need help here. Console continued my freezer on the MS logo with the new kernel.
I think I'll go back to the previous kernel time to find a solution with the new kernel.


Try using advanced options and setting xeBuild NOT to remap anything (and badblock EDC) this might help, of course you'll Have to manually remap it tho ...:)


Swizzy Hey, so I check and disable disable remaping EDCremaping? is it right?
remaping I disabled all things in advanced mode, checked "Use Custom Settings xeBuild" but I always freeze.
: (


ok, send me the verbose log (files \ output.bin.log) your dump and the log crated by xeBuild GUI and I'll look into it
:)


Great, Here ( http://dl.free.fr/g2hBjtKj2 ) Which is the archive contains NAND.bin hacked and rebuild my verbose log. I removed my cpu key, serial id and so one.
Password: Swizzy
Thanks a lot


Please upload it to a site that don't require me to understand french, and pm me the link instead ;)
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Posté 08 novembre 2012 - 14:50

#30
Guest_Swizzy_*

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Heuuuu, I think I need help here. Console continued my freezer on the MS logo with the new kernel.
I think I'll go back to the previous kernel time to find a solution with the new kernel.

Info for the Shift 16197: some console would not boot (freez on logo), it was simply regenerate a file "launch.ini." (Source: http://tuto4you.fr/i...buildgui-16197/ )


Whoever wrote that guide have no idea what he/she is doing... anyways, 0022 = Bad image or bad write...

I recommend using Simple 360 NANDFlasher rather then Flash360
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Posté 08 novembre 2012 - 15:59

#31
yvan.17

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Posté 08 novembre 2012 - 16:06

#32
cashmoney

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Heuuuu, I think I need help here. Console continued my freezer on the MS logo with the new kernel.
I think I'll go back to the previous kernel time to find a solution with the new kernel.


Try using advanced options and setting xeBuild NOT to remap anything (and badblock EDC) this might help, of course you'll Have to manually remap it tho ...:)


Swizzy Hey, so I check and disable disable remaping EDCremaping? is it right?
remaping I disabled all things in advanced mode, checked "Use Custom Settings xeBuild" but I always freeze.
: (


ok, send me the verbose log (files \ output.bin.log) your dump and the log crated by xeBuild GUI and I'll look into it
:)


Great, Here ( http://dl.free.fr/g2hBjtKj2 ) Which is the archive contains NAND.bin hacked and rebuild my verbose log. I removed my cpu key, serial id and so one.
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Thanks a lot


Please upload it to a site that don't require me to understand french, and pm me the link instead ;)


Hello Swizzy, I send you new link from sendspace in MP
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Posté 08 novembre 2012 - 23:04

#33
les.stefs

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Bonsoir, simple question de néophyte est-ce que cela permet d'installer le RGH sur une console vierge déjà mise à jour en 16197 ou bien faut il attendre de nouvelles puces ?
Merci
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Posté 08 novembre 2012 - 23:07

#34
Max-E Informatique

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Mise à jour toujours aussi rapide, merci beaucoup !
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Posté 08 novembre 2012 - 23:15

#35
Mouflo Mod86

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Bonjour non ce n'est pas pour les consoles vierges de hack en version 15574 et +

Modifié par mouflo, 08 novembre 2012 - 23:15.

banniere.mm86.jpg

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Posté 09 novembre 2012 - 19:27

#36
guix44

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Merci bien!
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Posté 10 novembre 2012 - 08:51

#37
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Eh Swizzi, www.homebrew-connection.org don't work, why ?
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Posté 10 novembre 2012 - 22:51

#38
yongbi

yongbi

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J'ai une question, pourquoi lorsque je créé une nand avec ce logiciel, et que j'en recréé une autre derrière, si j'utilise nand compare il me trouve un paquet de block non identique alors que j'utilise exactement les mêmes options et le même fichier source.
Console Xbox Elite Jasper JTAG fait, pont r6t3 retiré et MAJ en freeboot.
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Posté 10 novembre 2012 - 23:25

#39
Guest_Swizzy_*

Guest_Swizzy_*
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Eh Swizzi, www.homebrew-connection.org don't work, why ?


no idea, probably some random downtime ;), and my nick isn't "Swizzi" it's "Swizzy"
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Posté 10 novembre 2012 - 23:25

#40
Guest_Swizzy_*

Guest_Swizzy_*
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I have a question, why when I created a nand with this software, and I recreated another behind, if I use nand compare I found a package of non-identical block when I use exactly the same options and the same source file.


Randomization? ;D
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