Still alive
Hey, as you might have noticed, I resumed my work on nulldc-360 and libxenon not long ago.
I'm currently working on 3 things: compatibility/sound/speed.
6 months ago I was badly stuck on 2 bugs, one texture endianess problem, and one random crash/infinite loop in the dynarec.
First thing I did was to look at that texture bug, in a few days I found the exact case where it happened and fixed it for good.
Then I fixed the dynarec one, it was quite an awful one: I forgot to save/restore the SH4 condition flag on dreamcast interruptions, so it was randomly corrupted as the emulated console handled its IRQs!
I fixed a few more bugs until it was clear I needed proper sound emulation for more games to boot.
Adding sound was relatively straightforward, of course there were the usual endianess related bugs, but I guess I'm getting used to it ^^
The Dreamcast sound chip (AICA) is a complex design, it has an ARM processor core, a 64 channel sound generator, and a DSP.
I don't emulate the DSP for now, many games don't really need it.
Main problem with sound is the induced emulator slowness, though thanks to the 360 multicore cpu, I was able to make it almost free.
Updating peripherals in the dynarec works that way: each code block knows how many SH4 cpu cycles it emulates, and each time a fixed number of cycles (448) is reached, it calls a procedure that updates those peripherals.
To multithread sound, and by the way, other peripherals, I run parts of that update on a separate core.
It runs concurently with the dynarec, and, basically, every 448 SH4 cycles both get sychronized. so as long as peripherals emulation takes less time than SH4 emulation, the dynarec doesn't have to wait for them!
So that makes them almost free to emulate, almost because they still stress the 360 L2 cache and memory controller a little.
Anyway, compatibility seems pretty good now, sound works, speed is more or less the same it was before sound emulation, a proper binary release *might* not be that far
NullDC-360 : des nouvelles de la part de Gligli sur son émulateur Dreamcast
Posté 01 septembre 2012 - 18:49
#1
Posté 01 septembre 2012 - 18:58
#2
XBOX 360 : Flash LT+ 3.0, Pose de Xkey,HACK JTAG/GLITCH
PSP : Installation Custom Firmware suivant version de PSP
WII : Pose de puce, Installation SOFTMOD (FW 4.3 INCLUS) USBLOADER + HBC
PS3 : Downgrade Installation Custom FW, COBRA, 3KEY
Région 57 Saint Avold - Contact - 06.29.49.05.21
Posté 01 septembre 2012 - 19:00
#3
Posté 01 septembre 2012 - 19:01
#4
Posté 01 septembre 2012 - 19:28
#5
Good job mec !
Ce que j'aimerai savoir c'est si l'affichage passe bien en vga ? (640*480 60hz @31khz) ???
Car je crois qu'il y'a une minorité de jeux qui passent uniquement en 480i...
En tout cas hâte de le tester. dreamcast
Posté 01 septembre 2012 - 19:37
#6
Posté 01 septembre 2012 - 19:45
#7
Xbox 360 / WII / PS3 / DS
Modification / réparation
Posté 01 septembre 2012 - 20:02
#8
Posté 01 septembre 2012 - 20:08
#9
Guest_Guest_*
Gligli marque de son empreinte la scene undergroung xbox 360 !
Posté 01 septembre 2012 - 20:25
#10
Modification Xbox 360 et Wii sur Bordeaux, en plein centre ville.
Travail réalisé sous vos yeux, répond à toutes vos questions.
Xbox 360 : Flash tous lecteurs, Xkey, Glich, Réparations : mon annonce ici
Wii : Hack software : mon annonce ici
Posté 01 septembre 2012 - 20:34
#11
Posté 01 septembre 2012 - 20:42
#12
Cool, je vais pouvoir mettre la dc au placard si la compatibilte estbonne
L’émulation ne remplacera jamais l’authentique a tous les points de vue .
Bon travail en tous cas
Posté 01 septembre 2012 - 20:57
#13
Toute l'intelligence du monde n'est rien face à une idiotie à la Mode ....
Posté 01 septembre 2012 - 22:28
#14
Posté 01 septembre 2012 - 22:48
#15
consulter mon annonce
Posté 01 septembre 2012 - 22:55
#16
Les amateurs de Khorda viennent de différentes couches sociales. Et le véritable brocanteur est celui qui sait comment transformer la poussière en or ...
www.khordabox.net
Posté 01 septembre 2012 - 23:16
#17
Emulateur Dreamcast <3.
Rien que pour ça, j'ai envie de glitcher ma console.
Xbox One - PC. Quand on aime un jeu, on l'achète.
Mes Feedbacks :
Sur LS : http://www.logic-sun...eedback-de-korb
Sur HFR : http://forum.hardwar...1.htm#t20686074
"Dès qu'il y a une faille dans le système,... hop trop tard !" la quenelle - Dieudonné -
Posté 02 septembre 2012 - 01:53
#19
merci gligli!
Modification/Réparation dans le 59
[Softmod Xbox] [Hack Jtag/Puce Glitch/Xkey Xbox 360]
[Puce PS1][Softmod PS2] [Jailbreak/CFW/ODE PS3]
[Sofmod Wii/Wii U] [Config Retrogaming PC/Raspberry]
~
Posté 02 septembre 2012 - 03:16
#20
1 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet
0 invité(s) et 1 utilisateur(s) anonyme(s)