"Pince-moi, je rêve." Non, cela ne sera pas nécessaire de demander ça à quelqu'un, vous êtes bien dans le monde réel. Un dénommé Snowydew, développeur de la team Gitbrew, vient de twitter plusieurs messages disant explicitement qu'il est dorénavant possible de monter des jeux PSP et qu'il a réussi à le faire avec la copie de l'UMD du célèbre jeu LocoRoco. Seulement, monter les jeux, c'est une chose, mais pouvoir y jouer, vous en conviendrez avec moi, c'est encore mieux. C'est justement cette dernière étape de Snowydew cherche à franchir car certains jeux ne sont pas fonctionnels (par exemple, LocoRoco ne marche à 100%).
Pour cela ainsi que pour ses tests, il est à la recherche de quelqu'un qui aurait Resident Evil 1, 2, and 3, Metal Gear Solid ou Final Fantasy (peu importe lequel), en version PSN, d'installé sur sa PS3 en 3.55 ou inférieur. Si vous vous sentez concernés, voici son adresse email : snowy@fknnrds.com.
En plus de ça, le développeur serait aussi en train d'essayer de monter des jeux PSOne Classics. Que demande le peuple ?
Tweets :
Psp games are now mountable. Now to get them to boot. If i had a variety of examples to work from. This will make it go WAY FASTER.
Ps3 gameos. Trying to run psone and psp games from the dashboard. So far so good. more examples would help though.
well they did release some games, the psp emu will need patching for heavy use games though i'll see what i can do.
The reason i say that, is because i own these copies. Hardcopies / psone discs and psn /ps3 installed ones. just don't have them anymore
If anyone has "resident evil1-3, metal gear solid or any final fantasys" installed onto 3.55 and below consoles. snowy@fknnrds.com email me!
The loco roco i used was from a umd, not psn related. From the documentation i've been reading, it would require heavy modification for psp
The loco roco i used was from a umd, not psn related. From the documentation i've been reading, it would require heavy modification for psp
Games to be run on it. Time to look towards the psone classics then, that or lets see if i can mount actual psone games. This shall be fun
I'll release info as i find it. went to sleep after tryin loco roco / reading. Up now.
Yes psp games ARE mountable, but some are not playable. I'll try lumines to see if it works though