Les prochains Homebrews sur la Playstation 3 sont sur le point d'obtenir un nouveau moteur graphique. En effet, c'est SnakePlissken, leader du groupe PMW Nation, qui nous fait partager quelques images. Le moteur graphique est développé pour l'auto Nation PMW, jeu vidéo intitulé "NATION PMW le jeu vidéo". A l'heure actuelle, très peu d'informations ont été révélées mise à part que ce sera un FPS (First Personal Shooter). A savoir que les développeurs pourront intégrer ce moteur graphique dans une grande variété de type de jeu.
Voici les fonctionnalités du moteur graphique :
:~~A version of the engine as well as its tool chain will run well under all modern versions of Windows, from Windows 95 to the new Windows Vista. If you have Linux, it works with that too. But compiling the data to work will be horrible and time consuming
:~~ Free-Looking free-view ( up-down, left-right ) pseudo-3D rendered environment
:~~ a since of basic objects that a player can interact with move, push, pull,ect.
:~~ ACS based event scripting
:~~ in game hub’s
;~~ Colored sector lighting.
;~~ Custom monsters, weapons, and items.
;~~High resolution textures.
;~~ High resolution
;~~ Many, many extensions to ACS
;~~ music formats: Ogg Vorbis, MOD, XM, IT, S3M, MIDI, and MP3,MUS.
;~~ More sound formats: FLAC MP3 and WAVE can be used for sound effects.
;~~ texture formats: PNG and JPEG are both useable for artwork.
. ;~~ Translucency (regular and additive).
;~~ Full-featured joystick/gamepad support under Windows. With other device support in development.
;~~ player network games using UDP/IP to server support, including team-based game play.
;~~ light effects, including dynamic lights, bright maps, and glowing flats
;~~ As of now: md2 and md3 model support.
;~~ True color support
;~~fog, deep water.
:~~ film focus effects
;~~ Jumping.
;~~ crouching
;~~ Crosshairs.
The works.
A première vue, c'est une très bonne nouvelle, les captures d'écran sont magnifiques pour un Homebrew :
Modifié par Adrayh, 24 juillet 2011 - 21:50.