en news sur maxconsole
Self proclaimed PS3 hacker George Hotz has told the BBC that he can do whatever he wants with the PS3 and it's just like he has an 'awesome new power'. Likewise, he added that he hasn't FULLY hacked the system but can TRICK it to do anything.
"It's supposed to be unhackable - but nothing is unhackable," Mr Hotz told BBC News.
"I can now do whatever I want with the system. It's like I've got an awesome new power - I'm just not sure how to wield it."
Sony said it was "investigating the report" and would "clarify the situation" when it had more information.
Mr Hotz said that he was continuing to work on the hack and, once finished, would publish details online in a similar way to his previous iPhone exploits.
In particular, he said, he would publish details of the console's "root key", a master code that once known would make it easier for others to decipher and hack other security features on the console.
He said his motivation was "curiosity" and "opening up the platform".
"To tell you the truth, I've never really played a PS3," he said. "I have one game, but I've never really played it."
Opening the system could allow people to install other operating systems on their console and play homemade games, he said.
In addition, he said, the hack would allow people to play older PS2 games on their consoles.
News Source: BBC
ma traduction a la vas vite:
(mr Hotz est geohot) c'est une interview qu'il a donné a la BBC
"c'est supposé être non "hackable",mais rien n'est non "hackable"" dis mr Hotz a la BBC
"je peux maintenant faire ce que je veux avec le système. c'est comme si j'avais un merveilleux nouveau super pouvoir.
Je ne suis juste pas sure de la manière le maitrisé(ce nouveau super pouvoir
)"
Sony déclare qu'il est en train" d'enquêter sur l'annonce " et veut "clarifier la situation" quand il aura plus d'informations.
mr Hotz dis qu'il continuera de travailler sur son hack et qu'une fois fini ,il le publiera sur internet t a la manière du l'exploit de Iphone.
il publiera en particulier les détails concernant la "root key"(clé de racine), un "master code" qui une fois connu permet de rendre plus facile le déchiffrage et le hack des autres systèmes de sécurité de la console.
il déclara aussi que sa motivation était plus de la "curiosité" et "le dé bridage de la console".
"pour dire la vérité, je n'ai jamais vraiment joué a la PS3," il ajouta "j'ai un jeu, et je n' y ai jamais joué"
débridé le système permettra au gens d'installer d'autre systèmes d'exploitations sur leur console et jouer aux homebrews
il indiqua aussi que le hack permettra de jouer au vieux jeux PS2 sur leur consoles.
Modifié par sdekaar, 25 janvier 2010 - 21:03.