# CEMU detailed changelog for 1.4.0# Patreon release date: 2016-03-22# Public release date: 2016-03-29CPU: Added PowerPC JIT recompiler (Currently up to 6x faster in some situations)Some details:Multi-stage translation and optimization. PPC -> Intermediate language -> Optimization pass -> x64Only common PPC Instructions are currently translated. More exotic ones are still todo (e.g. LWARX/STWCX, some forms of PSQ_L/PSQ_ST, a bunch of FPU instructions and others)Requires CPU extensions SSE2 and SSE3.1, SSE4 LZCNT is optional and will be used if available. In the future we will also utilize AVX and BMI/BMI2 if present.CPU: Multi-core emulation was removed as it did not provide the benefits we hoped for. It may return in the future but it's unlikely to provide any speed boosts for a majority of games.To avoid any confusion, this just refers to CPU emulation. CEMU still uses 3 threads in total. One for CPU emulation, one for the GPU command processor and one for the HLE OS.coreinit: Implemented API MEMFreeToDefaultHeap, OSGetConsoleTypenfp: Added NFP library. New API: SetActivateEvent(), SetDeactivateEvent()AX2: Added support for ADPCM samplerate converterAX2: Added support for lowpass and biquad filterGX2: Improved runtime shader cache. In average the number of shaders that need to be compiled was decreased by around 50-60%, subsequently shader compilation stutter was reduced.GX2: Cemu will now attempt to use OpenGL's GL_ARB_CLIP_CONTROL if it is available. This will help to fix some texture issues (specifically cubemaps).If the clip control extension is not available Cemu will still run but there can be texture mapping issues.GX2: Merged DepthBuffer logic into ColorBuffer/Texture logic. As a result, depth buffers now support 2D texture arrays, 3D textures and cubemaps.GX2: Added support for texture format R4_G4_UNORMGX2: Shader instructions that have the clamp flag set now correctly handle floating point INF and -INFGX2: GX2CopySurface() now correctly handles textures with multiple slices.GX2: Added support for MULADD_M4 shader instruction.GX2: Streamout now properly handles instance count > 1.GX2: Fixed a bug where blend control parameters were not correctly updated.GX2: Pixel shader imports with non-matching semanticID now default to vec4(0,0,0,1)GX2: Added a special case to pixel shader depth calculation where 0.999999994 is rounded to 1.0 to behave more like the original hardwareGX2: Added proper support for texture sampler depth compare modeGX2: Improved handling of command buffers and command buffer submit/retire timestamp (fixes GX2DrawDone())
Sur ma 980 ti j'ai aucun trouble, tout est une question de temps, avant que l'emu sois au points
super je teste tout de suite, mais je ne réussis pas à faire fonctionner the legend of zelda twilight princess usa. J'Essais de lancer le jeu avec le zelda.rpx. Mais sa fait un écrant noir et c'est écrit loading....
J'ai coché loption loading GX2 ...en tout cas, sa ne fonctionne pas.
Si quelqun à la clef de zelda twilght princess HD USA je suis preneur!
Pour moi après les mscvp 110 et mscrp 110 manquant et installer,dès que je clique sur l'émulateur il y à écrit
" L'application n'a pas réussi à démarrer correctement (0*000007b) Cliquez sur ok pour fermer l'application.
J'avais la même chose. J'ai téléchargé ces deux dll en version 64 bits et ça fonctionne je peux le lancer.
vous utiliser quoi comme controller ?Avec le gamepad dès que j'appuis sur B sa me deconnecte!
Merci ,Peuf je peux pas cliquez sur ton lien !
C'est pas un lien j'ai surligné c'est tout!
Sinon je les ai trouvé sur http://fr.dll-files.com/
Peux tu partager stp merci ?C'est pas un lien j'ai surligné c'est tout!Merci ,Peuf je peux pas cliquez sur ton lien !
Sinon je les ai trouvé sur http://fr.dll-files.com/
Salut pour ceux qui l'emu plante au lancement d'un jeu il suffit télécharger le titre 0005001B10056000 avec UWizard dans l'onglet NUS et de cocher décrypter.
Vous allez avoir deux fichiers FFLResHigh.dat et FFLResHighLG.dat dupliquer les deux fichiers puis renommer en FFLResMiddle.dat FFLResMiddleLG.dat.
Maintenant Copier les 4 fichiers FFLResHigh.dat, FFLResHighLG.dat, FFLResMiddle.dat, FFLResMiddleLG.dat dans votre dossier Cemu....
mlc01\sys\title\0005001b\10056000\content\
Voilà vous n'aurez plus de crash ^^ Bonne journée à vous
ouain j'ai suivie ta manip, mais comment tu sais tout ça? est-ce qu'il faut faire pour l'Autre aussi pour le hfiomlc01/ ? En tout cas je l'ai fait au cas, j'ai écrit 0005001b10052000
Et édit de message, après avoir essayé Mario kart 8 (eur) en format rpx, sa m'écrit Cemu à cesser de fonctionner. Donc je comprend pas trop
Merci pour l'info j’essaierais de voir ca! autrement si je n'y arrive pas j'attendrais le prochaine release.
Bref,j'ai trouver un tuto pour Mario Maker pour augmenter le fps(pour ceux qui ont le jeux en (mais le tuto est en anglais anglais)
click load titles
3. Find EUR Mario maker
4. Click download when you selected it (Mario maker)
5. When everything is downloaded, there will be a folder with 0 and 1 in a name.
6. Click decrypt download in this programm
7. Find folder that downloaded with this thing and press OK
8. When its done there will be 3 more folders in a 0005000E1018DD00 folder.
9. Extract game files of mario maker wud with Uwiz
To do so you need to paste mario maker title key into a uwiz. You can find your in keys.txt in cemu
10. It will ask for wii u common key (I hope you know what to do)
11. So when game files are extracted, open data folder in the game files.
12. Now copy three folders from 0005000E1018DD00 folder (From the first programm)
13. Paste them in data folder with replacing.
14. Now open block.rpx with cemu in the code folder (In data folder)
15. When its loaded there will be a tutorial in cemu. Close cemu after it shows that save file was created.
16. Copy your save data from 44f... into b8180... folder. (Its in \mlc01\emulatorSave)
Bonjour à tous,
L'emulateur crash quand je suis sur le jeu New supermario maker. J'ai vu qu'il me fallait des fichiers supplémentaires mais quand je vais sur Uwizard j'ai le massage suivant :
Downloading Title 0005001B10056000 v64... [=] Storing Encrypted Content... - Downloading TMD... + Downloading TMD Failed... Téléchargement échoué:"Downloading TMD Failed: Le serveur distant a retourné une erreur : (404) Introuvable."
Est-il possible de partager les fichiers nécessaires ?
Merci d'avance
Bonjour.
J'ai le même souci que Sunriseur.
Je n'arrive pas à obtenir ces fichiers ni par Uwizard, ni autrement.
J'ai bien passer 2 heures sur Google et autres mais je n'arrive à rien ...
Une âme charitable pourrait m'aider ?
;-)
1ere juste 5 seconde apres